Virüs, uykumuzu da kaçırdı!

Klinik Psikolog İrem Burcu Kurşun, pandemi döneminde uyku bozukluklarının arttığına dikkat çekti.

Virüs, uykumuzu da kaçırdı!
Uyku problemlerinin eğer başka bir sağlık sorunu veya bir ilaç kullanımına bağlı olarak ortaya çıkmıyorsa psikolojik kökenli olabileceğini belirten Klinik Psikolog İrem Burcu Kurşun, pandemi döneminde uyku bozukluklarının arttığına dikkat çekti. Kurşun, sağlıklı uyku için tavsiyelerde bulundu. 

Uyku, sağlıklı ve dengeli bir yaşamın en önemli gereklerinden biri. Ancak fiziksel ve psikolojik birçok nedene bağlı olarak yaşanabilen uyku bozuklukları, sağlığı ve yaşam kalitesini olumsuz yönde etkiliyor. Özellikle pandemi döneminde arttığı gözlenen uyku bozuklukları için yapılması gerekenleri anlatan Altınbaş Üniversitesi Sağlık Hizmetleri MYO Öğr. Gör. Klinik Psikolog İrem Burcu Kurşun, "Sürekli evde olmak bireylerin depresif tutumlarının artmasına neden oldu. Sağlıklı bir yaşam için 15 yaşından sonra her bireyin günde en az 7 saat uyumasını öneriyorum" dedi

"UYKU HORMONU EN FAZLA GECE 23.00 VE 02.00 SAATLERİ ARASINDA SALGILANIYOR"

Kişilerin yoğun stres ve fazla kaygı yaşadıklarında veya depresif bir tutum içinde olduklarında uyku problemlerinin sıklıkla görüldüğünü söyleyen Klinik Psikolog İrem Burcu Kurşun, "Pandemi sürecinde bireylerde iş hayatı, ev yaşamı ve sağlıkla ilgili kaygıları arttı. Sürekli evde olmak da bireylerin depresif tutumlarının artmasına neden oldu. Sağlıklı bir yaşam için 15 yaşından sonra her bireyin günde en az 7 saat uyumasını öneriyorum. Büyüme hormonu uykuda salgılanır, öğrenme uykuda gerçekleşir, zihnin ve bedenin dinlenmesi için hangi saatlerde uyuduğumuza dikkat etmemiz gerekiyor. Farklı görüşler söz konusu olsa da bedenimizin sağlıklı çalışması açısından gereken uyku hormonu en fazla gece 23.00 ve 02.00 saatleri arasında salgılanıyor. Bu nedenle bu saatlerde uykuda olmak önemli" diye konuştu.

"ILIK BİR DUŞ, MEDİTASYON YA DA EGZERSİZ İYİ GELİR"

Düzenli ve sakinleştirici bir uyku rutini oluşturmanın önemli olduğunu vurgulayan Klinik Psikolog Kurşun, sorunsuz bir uyku için şu tavsiyelerde bulundu:

"Uyuduğumuz odanın havalandırılması, temiz çarşaflar ve temiz uyku kıyafetleri oldukça önemli. Uykudan birkaç saat önce beslenme ve sıvı alımının durdurulması beslenme uzmanları tarafından öneriliyor. Ilık bir duş, sakin bir müzik veya kısa bir meditasyon da iyi gelebilir. Kaygılarla ilgili olumsuz duyguların ve düşüncelerin farkında olmak, egzersiz yapmak ve günlük rutinde sağlıklı beslenmek de uyku kalitesini olumlu yönde etkiliyor."

"PROFESYONEL DESTEK İÇİN AĞIR SORUNLAR BEKLENMEMELİ"

Yeterli uyku alınmadığında düşünce ve duyguların daha fazla olumsuzlaştığını ve agresif davranışların görülebildiğini, ayrıca hata yapma oranı ve hafıza problemlerinin de arttığını söyleyen Klinik Psikolog İrem Burcu Kurşun, uyku bozukluklarında profesyonel destek alınması için mutlaka ciddi bir sorun yaşanmasını beklememek gerektiğine dikkat çekti.

Kurşun, "Kişiler, farkındalıklarını arttırmak, daha sağlıklı olmak ve bireyler arası ilişkilerini daha iyi yönetmek için gelişim odaklı profesyonel destek alabilirler. Özellikle psikolojik sorunlarda kişinin günlük yaşamını ve sağlığını ciddi bir şekilde etkilemeden, sorunun varlığına dair bir farkındalık oluştuğunda destek alması önemlidir. Uyku problemlerinin sağlığa bağlı nedenleri olabilir. Bu nedenle öncelikle mutlaka doktora görünmek gerek. Demir eksikliği, B12 eksikliği gibi durumlara bağlı uyku problemleri görülebilir. Öncelikle doktor tarafından organik nedenlerin elenmesi önemli. Eğer kişinin bedensel sağlığı ile ilgili bir problem yoksa bir klinik psikolog desteği istenebilir" açıklamasını yaptı.

 

13.1.2021 - 50448



İlgili Diğer Yazılar
Düzensiz Uyku Ömrü Kısaltıyor
Düzensiz Uyku Ömrü Kısaltıyor
Uykuya Dalarken Düşme Hissi Neden Oluşur?
Uykuya Dalarken Düşme Hissi Neden Oluşur?
Alarmı Erteleyip Tekrar Uyuyanlar Dikkat!
Alarmı Erteleyip Tekrar Uyuyanlar Dikkat!
Gençlik Hormonu "Melatonin"
Gençlik Hormonu "Melatonin"
6 Saatten Az Uyumayın
6 Saatten Az Uyumayın
Konuyla İlgili Sorular
İlgili Forum Konuları

SAĞLIK HABERLERİ Tüm Haberler Sağlık Haberleri Rss

FOTO GALERİ Tüm Foto Galeriler
Meksika
Meksika'nın Kim Kardashian'ı kalça büyütme ameliyatı sonrası hayatını kaybetti
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Diş Fırçanızı Karanlık Yerde Tutuyorsanız Dikkat! Tehlike Saçıyor
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Yumurtayı Pişirmeden Önce Yıkamak Ne Kadar Doğru?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?
Kan Lekeli Yumurta Yenir mi?

SAĞLIK VİDEOLARI Tüm Videolar
Sağlık Video Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Bitkiler Sağlıklı Yaşlanmayı Destekliyor
Sağlık Video Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Göziçi İğne Nedir? Neden Yapılır? İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Yakını Görememe ve Tedavisi İzmir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Sağlık Video Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi
Botoks Nedir Kaşkaloğlu Göz Hastanesi

 

[Hata Bildir]